תהליך עיצוב מודעה

רציתי לשתף אתכם בתהליך של עיצוב מודעה, מהשלב של כתב יד הלקוח עד לתוצאה הסופית.

מדובר על מודעה לסדרת שיעורים בענייני הבית היהודי.
כך נראה הדף שקיבלתי מהלקוח:

כמו בכל עיצוב חדש אני מנסה לחשוב מה בעצם יש כאן ואיך אני יכול לבטא את זה בצורה ויזואלית.
אז הדבר שקפץ בראש זה בית (הבית היהודי / חינוך ילדים / שלום בית) והדבר הנוסף הוא לב (שלום בית).
מכאן הגיעה הכותרת "שיעורים שיעשו לכם אושר בבית".

האמת היא שלא שיתפתי את הלקוח בתהליך הזה, הוא מבחינתו ציפה לקבל מודעה עם הכותרת "ימי השובבים", אבל כשחשבתי מי הקהל יעד ולמי אנחנו פונים היה ברור לי שצריך כותרת מזמינה יותר.

קופצים למים למצוא לזה ביטוי ויזואלי!

אחרי שיטוט במאגרי תמונות צדה את עיני תמונה של בית שמאוד מצאה חן בעיני:


הוספתי שמים ברקע וטיפלתי בתאורה ובצבעוניות של התמונה (זה נראה קצת טו-מאץ' אבל בדפוס הכל יוצא דהוי וכהה יותר אז התוצאה תצא סבבה):


אוקי, אז יש בית נחמד ואוירה נעימה, אבל איך נעביר את המסר שנחמד להם שם?
הוספתי ארובה (שוב התאמות של תאורה וצבעוניות לארובה שתתאים לזו של הבית) וממנה יוצאים לבבות - הוי אומר - אושר בבית:


עכשיו כבר החלק של הויז'ואל מוכן, עוברים לחלק המאתגר לא פחות, להתמודד עם הטקסט!
כמו בכותרת גם בבודי טקסט ניסחתי את המשפטים בתמצות בשביל לא לגרום עומס מיותר.

בשלב הראשון עיצבתי את הטקסט בשחור לבן, יותר התמקדתי על היררכיה מה חשוב יותר ולכן גדול / מודגש יותר ומה פחות.

הכותרת כמובן היא החשובה ביותר וצריכה לתפוס את העין מיד אחרי הויז'ואל של הבית ולכן היא גדולה יותר.
אח"כ מגיע הבודי טקסט שמעביר יותר אינפורמציה. השם של המרצה שהיה חשוב בעיני הדגשתי עם סטריפ שיבליט אותו.

עכשיו עוברים לצבע.

חיפשתי שילוב צבעים שמחד יעביר את ההרגשה הנעימה שרציתי להעביר ומאידך ישתלב טוב עם החלק העליון של המודעה.

זה השילוב שמצאתי נכון בעיני:


בשלב הזה אני מאוד מרוצה מהתוצאה, אם כי עדיין משהו צורם לי קצת.
האמת שהייתי צריך להתנתק קצת בשביל להבין מה מפריע לי.

הלבבות!

נכון שלב אמור להיות בצבע אדום, אבל כאן אין לו חזרתיות בצבע בכל המודעה וזה נראה מוזר.
נסיון זריז לשינוי צבע לכתום 😏 לא מאמין שאני עושה את זה וככה זה נראה:

זהו! זה זה!

מרוצה עד מאוד ניגש להתמודדות האחרונה:
הלקוח הוא סגנון שמרני ומאוד לא אוהב 'יציאות' שכאלה, איך הוא יקבל את הכיוון החדש שהבאתי כאן ואת השינויים בטקסטים...

שולח עם לב דופק ומגייס את כל כישורי השכנוע שלי להסביר למה זה העיצוב נכון. ועם הרבה סיעתא דשמיא זה עובר בשלום!

תודה שקראתם עד כאן 😊
אתם יותר ממוזמנים להגיב למטה, אשמח לשמוע מה אתם חושבים!
יוסי


תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
מושקע מאוד. רואים שהושקעה פה מחשבה ויצירתיות.
‏אנונימי אמר/ה…
אין על יוסי רואים שממש התמקעצת
עם כל פירוט החשיבה לבניית המודעה
יפה יפה עלה והצלח.
‏יגאל אמר/ה…
וואו תודה על השיתוף.
תהליך יפה ומרתק!
יפה לראות את ההבדלים בין
מה שהלקוח שלח לך לבין מה שיצא בסוף
מחכים לעוד שיתופים כאלה (:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיתוג שמואל רייכמן - מנהל חשבונות